Giresun İl Koordinatörlüğü

Basın Açıklaması


Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu (TKDK) Giresun İl Koordinatörlüğü Basın Açıklaması
TKDK ve Giresun İl Koordinatörlüğü hakkında, 12.06.2013 tarihinde Giresun’un yerel gazetelerinde, Giresun İl Genel Meclisi’nde verilen bir önerge nedeniyle çeşitli haberler yayınlanmıştır. Söz konusu haberler, eksik ya da yanlış olan bir takım bilgiler içermekte olduğundan, İl Koordinatörlüğü olarak kamuoyunu bilgilendirme gereği duymaktayız.
TKDK, 04.05.2007 tarihinde 5648 sayılı kanunla,  Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın ilgili kuruluşu olarak kurulmuştur. TKDK başlangıçta 1. Uygulama İlleri olarak adlandırılan 20 ilde teşkilatlanarak çalışmalarına başlamıştır. Giresun’un da arasında olduğu 2. Uygulama İlleri ise Mayıs 2012 tarihinden itibaren, personel alımlarını tamamlayarak göreve başlamıştır. Söz konusu tarihten itibaren TKDK’nın Akreditasyon Süreci’nin yasal dayanağını oluşturan ve Türkiye ve Avrupa Komisyonu arasında imzalanmış olan Sektörel Anlaşma kuralları gereği( Resmi Gazete Tarihi 15.07.2010) Akreditasyon çalışmaları başlatılmıştır. İl Koordinatörlüklerinin söz konusu anlaşma gereği ‘Yetki Devri’ni almadan proje kabulü gerçekleştirmeleri mümkün olmamaktadır. Giresun İl Koordinatörlüğü 17 Kasım 2012 tarihine kadar geçen süre içerisinde, TKDK İç Denetimi, Hazine Müsteşarlığı Denetimi ve Avrupa Birliği Komisyon Denetimi süreçlerini, belirlenen takvim içerisinde başarıyla tamamlayarak Yetki Devri sürecini gerçekleştirmiştir. Giresun İl Koordinatörlüğü, sorumluluğunun bilincinde olarak, denetim aşamalarını ilk seferde başarıyla tamamlayarak, proje alım sürecinde yaşanması muhtemel olan bir gecikmenin de önüne geçmiştir.
Yetki Devri’nin alınması ertesinde TKDK, 23 Ocak 2013 tarihinde tüm illerde 9. Başvuru Çağrı İlanı’nı yayınlayarak proje çağrı sürecini başlatmıştır. Başvuru Çağrı İlanı’nın yayınlanması ertesinde, oluşturulmuş olan Tanıtım Ekipleriyle, il merkezi ve ilçelerde bulunan kamu kurumları, belediyeler, meslek odaları, özel kurumlar, girişimciler ve her kesimden vatandaşlara TKDK’nın misyonu, amaçları ve çalışmaları anlatılmıştır. Kırsal kalkınma programlarının her kesimden insana ulaştırılabilmesi ve fırsat eşitliği ilkesinin korunması adına  İl Koordinatörlüğü çalışanlarınca yoğun bir mesai harcanmış ve tanıtım toplantıları gerçekleştirilmiştir. Bütün ilçe merkezlerini kapsayan bu toplantıların yanı sıra, ihtiyaç görüldüğü ve talep geldiği taktirde özel tanıtım toplantıları düzenlenmiştir. Ayrıca 5 Şubat 2013 tarihinde Giresun Valiliği Toplantı Salonu’nda  başta Sayın Valimiz Dursun Ali ŞAHİN ve ilimizdeki kamu kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşlarının katılımıyla Lansman Toplantısı düzenlenerek, TKDK çalışmaları özetlenmiş ve  bu organizasyonlarla ilgili haberler yerel medyada ve internet sitelerinde haber olarak yer almıştır. Tanıtım çalışmalarımız proje dönemlerinden bağımsız bir şekilde, sürekli bir faaliyet olarak devam etmektedir. Bu çalışmalarımızın sonuncusu, İstanbul- Feshane Kültür Merkezi’nde düzenlenen ‘Giresun Günleri’nde gerçekleştirilmiş ve bizzat eşlik ettiğim çalışmalarla, organizasyon süresince potansiyel başvuru sahiplerine ulaşılmıştır. Tanıtım çalışmalarında 5000’den fazla kişiyle yüz yüze görüşmeler yapılmış, çok sayıda tanıtım toplantıları gerçekleştirilmiş ve hem şahsım hem de tanıtım ekiplerim tarafından özel ziyaretler düzenlenerek, kurumumuzun çalışmaları kamuoyuna duyurulmuştur.    
9. Başvuru Çağrı İlan’ıyla ilimizde de ilk kez olarak proje alımları başlamış ve 15 Şubat-26 Mart 2013 tarihleri arasında İl Koordinatörlüğümüze sunulan 10 adet proje başvurusu kabul edilmiştir. Başvurusu kabul edilen projelerin idari ve uygunluk kontrolleri İl Koordinatörlüğü uzmanları tarafından, prosedürlerde ( 1085/2006 sayılı IPA Konsey Tüzüğü, 718/2007 sayılı IPA Uygulama Komisyon Tüzüğü ve IPA Sektörel Anlaşma ilgili hükümleri)  belirlenmiş olan takvime uygun olarak ivedilikle gerçekleştirilmiş. Söz konusu projelerden bir tanesi idari, uygunluk ve yerinde kontrol aşamalarını başarıyla atlatması nedeniyle İl Koordinatörlüğü tarafından incelenmek üzere Kurum Merkezi’ne gönderilmiş ve Proje Değerlendirme ve Seçim Komisyonu tarafından onaylanarak sözleşme imzalanmasına hak kazanmıştır. Sözleşmeye hak kazanan başvuru sahibi bu aşamadan itibaren yatırımını gerçekleştirdiği takdirde hibe desteğini alacaktır.
TKDK sözleşmesi imzalanmış olan projelere ancak yatırım gerçekleştiği takdirde hibe desteği sağlamaktadır. Giresun’un da aralarında bulunduğu 2. Uygulama İlleri olarak adlandırılan 22 il koordinatörlüğünde bugüne kadar -takvim gereği-sadece proje başvuruları kabul edilmiş ve incelenen projeler sözleşme aşamasına gelmiştir. Kurumumuz tarafından hibe ödemeleri ancak bu aşamadan sonra, yatırımlar gerçekleştiği takdirde başvuru sahiplerine ödenecektir.
  Sunulmuş olan 9 projede ise uzmanlar tarafından çeşitli eksiklikler tespit edilmiş ve başvuru sahipleri bu konuda bilgilendirilmiştir. Başvuru sahipleri projelerindeki eksiklikleri tamamlayarak bu projeleri 10. Başvuru Çağrı Dönemi’nde TKDK’ya yeniden sunmuşlardır. Bugün itibariyle İl Koordinatörlüğümüz tarafından reddedilmiş herhangi bir proje söz konusu değildir ve sunulmuş olan projelerin idari, uygunluk ve yerinde kontrol incelemeleri sürdürülmektedir. Prosedürlerimizde belirlenmiş olan takvimden herhangi bir sapma ve gecikme olmamıştır. Bu nedenle, şu hususun altını çizmek istiyorum: ‘Bugüne kadar İl Koordinatörlüğümüz tarafından yürütülen çalışmalar, yerinde ve zamanında bitirilerek, kurumsal prosedürlerimize uygun bir şekilde yerine getirilmiştir. Uzmanlarımızın çalışmaları herhangi bir gecikme ya da aksamaya neden olmamıştır. Daha önce de belirtmiş olduğum gibi; usule uygun olarak hazırlanmış olan projelerin işlemleri hızlı ve özenli bir şekilde bitirilmektedir. Şahsım ve çalışanlarım adına şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, kurumumuzun bize tanımış olduğu sınırlar içerisinde olmak kaydıyla, başvuru sahiplerine ve vatandaşlarımıza yapılması gereken her türlü hizmet yerine getirilmektedir.’   
Söz konusu haberlerde İl Koordinatörlüğünde görev yapmakta olan uzmanların, projelere destek vermesi gerektiği ve projelerdeki eksikliklerin giderilmesine yardımcı olmadıkları hususu belirtilmiştir. TKDK uzmanları görev tanımları gereği  ( 1605/2002 sayılı Konsey Tüzüğü)  proje hazırlanması aşamalarına hiçbir şekilde müdahil olmamalıdırlar. TKDK uzmanları hazırlanan projeleri incelemek ve varsa yapılmış olan yanlışlıkları tespit etmekle ve eksiklikleri başvuru sahiplerine bildirmek, yerinde kontrol çalışmalarını yapmak ve başarılı bir şekilde tamamlanan projelerin hibe ödeme işlemlerini gerçekleştirmekle yükümlüdürler.   TKDK tarafından kabul edilecek olan projelerde istenilen format ve resmi belgeler, gerek TKDK resmi internet sitesinde gerekse İl Koordinatörlüklerinden temin edilebilecek olan Başvuru Çağrı Rehberi ve diğer basılı materyallerde belirtilmiştir. Bunun yanı sıra İl Koordinatörlüklerinde görevli olan İletişim uzmanları tarafından vatandaşların soruları cevaplanmakta ve kayıt altına alınmaktadır.
TKDK ve Giresun İl Koordinatörlüğü halkımıza, amaç ve misyonlarına bağlı olarak, şeffaf, dürüst ve tarafsız bir şekilde hizmet etmeyi ilke edinmiştir.   
Kamuoyuna saygılarımızla duyurulur.
    Cimer